שנה חדשה ובריאה: 4 החלטות טובות לגוף

כל התחלה היא הזדמנות לשינוי. החלטות שנקבל לרגל השנה האזרחית החדשה יכולות לשפר את הבריאות שלנו ואיתה גם את איכות החיים. כמה שינויים קטנים שאם נשכיל ליישם – יעשו את השנה הזו הרבה יותר טובה

פחות סוכר ופחות מסכים. החלטות בריאות לשנה החדשה

שנה חדשה פרצה לחיינו בסערה, ומביאה עימה הזדמנות נהדרת לקבל כמה החלטות שיגרמו לשינוי חיובי בבריאות הגוף והנפש שלנו. הנה כמה הצעות לשיפור, שמתחילות בצעד קטן ויכולות לגרום לשינוי גדול.

פחות ספירת קלוריות – יותר ערך תזונתי

ברחבי העולם מתחילים להבין שספירת קלוריות זה פאסה. העיסוק בערך הקלורי של מזונות שונים לא רק גורם לנו לאובססיה ולתסכולים, הוא גם מסיח את הדעת מהדבר החשוב באמת במה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו – הערך התזונתי. בואו ננסה השנה, לוודא שהמאכלים שאנחנו צורכים יהיו כמה שפחות מתועשים, יותר גולמיים, יותר ירקות, פירות, חלבונים, דגנים מלאים ושומנים טובים.

פחות מסכים – יותר קשר אנושי אמיתי

כולנו נסחפים לגלישה ברשתות החברתיות וברשת בכלל, ולעתים זה יכול להתגלגל לבזבוז זמן של ממש. לא רק שהשהייה המרובה ברשתות החברתיות כבר הוכחה כגורמת לדיכאון, מה גם שהיא שואבת מאיתנו אנרגיות שיכלו בקלות להיות מתועלות לדברים שיגרמו לנו לצמוח ולהתפתח בזירות שונות. אז השנה – פחות מסכים ויותר מפגשים פייס טו פייס – ולא בפייסבוק או באינסטגרם.

פחות פחמימות ריקות – יותר אוכל אמיתי. החלטות בריאות לשנה החדשה

פחות נהיגה ברכב – יותר הליכה ברגל

שינוי גדול, כאמור, יכול להתחיל מצעד קטן, ורצוי שהצעד הזה יעשה ברגל… מחקרים כבר הוכיחו שאורח חיים פעיל, כלומר הליכה ברגל ממקום למקום ופחות ישיבה – ערכו חשוב יותר מאשר פעילות גופנית של ממש. אז השנה, השאירו את הרכב בבית כמה שניתן וצעדו ברגל במקום. גם לחנות את האוטו בנקודה קצת רחוקה יותר וללכת את ההפרש – זה נחשב.

פחות סוכר וקמח לבן – יותר פחמימות מלאות ואוכל אמיתי

סוכר הוא התמכרות לכל דבר. אנשים רבים שנגמלו ממנו, מספרים שכיום אין להם כל בעיה להימנע ממנו והמשיכה העזה למשהו בסוף הארוחה נעלמה. אנחנו לא מציעים להיגמל לחלוטין, אבל בהחלט לנסות ולהפחית את צריכת המוצרים המכילים סוכר מוסף או קמח לבן (שמתנהג בגוף בדומה לסוכר). אם בכל זאת מתחשק מאוד משהו מתוק, נסו לאכול פרוסת לחם מקמח מלא למשל ולשתות כוס מים. פחמימות מלאות מרגיעות ומשביעות לאורך זמן, ועשויות להפחית את הצורך במתוק.

אולי יעניין אתכם גם

אימאן עאמר

מנאל אבו זלף

ליזה קליין

טיפוח מבפנים ומבחוץ: כללים לשמירה על עור הפנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *