מושלם לסתיו: ניקוי רעלים שעושה ריסטארט לגוף

עונות המעבר מתאימות במיוחד להכניס את הגוף לתהליך של ניקוי רעלים וחידוש מצברים. אילו שיטות ותפריטים קיימים ואיך מומלץ ליישם אותם? כל מה שצריך לדעת על ניקיון הגוף מבפנים

מושלם לסתיו: ניקוי רעלים שעושה ריסטארט לגוף
עכשיו זה הזמן להתחיל. תפריטי ניקוי רעלים מומלצים

לא רק שביומיום שלנו אנחנו מעמיסות על הגוף חומרים שונים שאיך לומר, לא עושים לו הכי טוב… אלא שבתקופת החגים כולנו נוטות להגזים עוד יותר עם סוכרים, קפאין, אלכוהול וארוחות דשנות מדי. לכן, אין מושלם מהסתיו ומתקופת “אחרי החגים” בשביל לעשות ריסטארט רציני לגוף. מדובר כמובן באימוץ של תפריט לניקוי רעלים. רובם של התפריטים הללו מציעים תזונה נטולת קפאין, חלב, גלוטן וסוכרים, וכמעט מיותר לציין – ללא אלכוהול. לא חייבים להיכנס למשטר של חודש, לפעמים גם כמה ימים כאלה של “שקט” שניתן לגוף יכולים לעשות את האפקט הרצוי. גם נפשית, אגב.

אילו תפריטי ניקוי כדאי להכיר?

להתמודד עם השעמום: תפריט המבוסס על אורז

ניקוי רעלים המבוסס על אורז הוא פופולרי מאוד. האורז נחשב לנייטרלי בהשפעותיו על גוף האדם, הוא זמין בכל מקום ולכן מתאים כמעט לכל אחד. תפריט כזה יכול לשמש אתכן החל משבוע ועד לחודש שלם, תלוי במטרות ובמשמעת העצמית שלכן.

על מה מבוסס התפריט: מלבד אורז מבושל מכל סוג שהוא (חום, מלא, אורז בר ועוד), ומוצרי אורז כמו פריכיות ללא מלח, שניתן לאכול ללא הגבלה, תוכלו לאכול במסגרת הניקוי גם ירקות עליים, סלק, קטניות כמו שעועית מש ואפונה, ירקות כתומים כמו גזר ובטטה. אם החלטתם ללכת על תפריט שכזה, חשוב לקרוא ולחקור את האפשרויות בטרם מתחילים, וכמו כן, מאחר ואורז עלול לגרום לעצירות, חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים, שמסייעת גם היא בתהליך ניקוי הגוף.


לבעלי משמעת ברזל: תפריט המבוסס על מיצים

תפריט שכזה בהחלט לא מומלץ לאמץ ליותר מכמה ימים ספורים. מדובר למעשה, בצום  שבמהלכו שותים בעיקר מיצי פירות וירקות טבעיים. המיצים מסייעים לחילוף החומרים, להפרשת רעלים ולסילוק מזהמים שונים מהגוף.

צומות מיצים מבוססים על פירות וירקות טריים, הנצרכים ישר לאחר סחיטתם. בבסיס התפריט עומדים מיצים ירוקים המוכנים מקישואים, מלפפונים, כרוב, חסה ועוד, המכילים כלורופיל המסייע להורדת רמת החומציות בגוף ומסייע בתהליכי ריפוי. את אלה יש לשלב במיצים שבהם נמנה מיץ גזר, העשיר בוויטמינים. ולמתקדמים: המיץ המומלץ ביותר הוא עשב חיטה, שעל סגולותיו כבר דובר רבות.

שימו לב, אם החלטתן ללכת על צום שכזה, מומלץ מאוד לבצעו בעזרת ליווי מקצועי כלשהו, ובכל מקרה, לא להמשיך אותו למעלה מכמה ימים.

מושלם לסתיו: ניקוי רעלים שעושה ריסטארט לגוף
זה הסתיו עם הענן, ועם שייק הבריאות

הכי שפוי: תפריט המבוסס על ירקות, דגנים, קטניות ושומנים מהצומח

התפריט הזה הוא הכי מגוון וטעים, ולכן גם קל יותר לעמוד בו. מדובר בכמה ימים (או שבועות)  במסגרתם תצרכו מזונות צמחיים בלבד, אבל יש בו גם פחמימות – דגנים מלאים, גם חלבונים – קטניות, שומנים בריאים כמו אגוזים ושמן זית, וירקות טריים כמעט ללא הגבלה וגם פירות לנשמה. במסגרת ניקוי כזה נמנעים לחלוטין מקפאין, סוכר מעובד, שומנים מהחי, אלכוהול ומוצרי חלב – אבל עדיין “חיים טוב” ויש תחושה של שפע בתפריט כזה.

מה אוכלים? אגוזים וזרעים שאינם קלויים וללא מלח, כמו שקדים ואגוזי מלך , דגנים מלאים ונטולי/מופחתי גלוטן כמו קינואה, כוסמת ושיבולת שועל, שמנים בריאים כמו שמן זית וטחינה, פירות טריים או קפואים (שימו לב שלא הוסיפו להם בדרך סוכרים או חומרים אחרים), וירקות בשפע, עם עדיפות לירוקים מביניהם, שכאמור מסייעים בניקוי מערכת העיכול והדם.

אולי יעניין אתכם גם

שלי בן דור

פרופיל דר מטאנס מועין

מטאנס מועין

עושה את כל ההבדל: כיצד לבחור הלבשה תחתונה?

עושה את כל ההבדל: כיצד לבחור הלבשה תחתונה?

מרוטשות או לא להיות: הכוכבות שמכורות לפוטושופ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *