מתוק אבל פחות: נשנושים טעימים ובריאים ליד הקפה

גם אם רוצים לשמור על הבריאות ועל המשקל, אין סיבה שלא להתפנק עם משהו קטן וטוב ליד הקפה. העניין תלוי באיכות ובכמות של מה שבחרנו לנשנש. 5 הצעות למאכלים טעימים ולא מזיקים

מתוק אבל פחות: נשנושים טעימים ובריאים ליד הקפה
השוקולד של הטבע. תמרים ואגוזים

איך אפשר להתמיד בדיאטה ולהקפיד על תזונה בריאה, אם לא נרשה לעצמנו להתפנק מפעם לפעם? מדי יום, כדאי שנרשה לעצמנו גם “משהו לנשמה”, וזה ממש לא חייב להיות מזיק ובוודאי לא יהרוס לנו את הדיאטה. הסוד טמון בשני אלמנטים מרכזיים, שאם נקפיד עליהם – הניצחון שלנו מובטח. הראשון הוא איכות. כדאי תמיד לשים לב שמה שאנחנו מכניסות לגוף הוא חומר גלם מזין ובריא, ואם אפשר – כזה שלא עבר יותר מדי עיבוד במפעל, אם בכלל. השני הוא כמות – אפשר לאכול כל דבר ולטעום מהכל, זאת כמובן בתנאי שנקפיד על מינון נכון וסולידי.

הנה 5 הצעות לנשנושים כיפיים ומתוקים שלגמרי יעשו את העבודה ליד הקפה ולא יגרמו נזק על הדרך:

1. פינוק עם ערך מוסף: תמרים ואגוזים

תמרים הם ממש השוקולד של הטבע, למשל תמרי המג’הול העסיסיים הם פינוק של ממש. אם נוסיף לזה כמה אגוזי מלך נהנה גם משובע מוגבר, גם מטעם נהדר שיוצר השילוב בין השניים וגם מיתרונות תזונתיים שנושאים עמם האגוזים, כמו הורדת כולסטרול ועוד. בנוסף, צריכת מזון המכיל אחוז שומן גבוה, לצד מזון מתוק, מורידה את הערך הגליקמי (הקצב בו רמת הסוכר בדם עולה לאחר האכילה) של המזון. נשמע לנו כמו ווין ווין, רק לא להגזים עם הכמות. שניים- שלושה תמרים לצד חופן אגוזים קטן זה אחלה.

2. הפרי שהכי דומה לקינוח: בננה

אם יש פרי שהוא ממש קינוח בפני עצמו – הלא היא הבננה. לצד יתרונות תזונתיים כמו אשלגן, אפשר ליהנות מהטעם שלה ומהמרקם הקרמי המפנק, שבניגוד לכל פרי אחר, הולך ממש ממש טוב עם הקפה.

3. לא חייב להיות מושחת: פנקייק בריאות

כששומעים את המושג “פנקייק” ישר קופצת לראש תמונה של ערימה מושחתת נוטפת סירופ מייפל. אבל זה לא חייב להיות ככה. הרשת מלאה במתכונים שמציעים וריאציות בריאות לתענוג הזה, והן לא פחות מענגות. חפשו את אלו המכילים קמח כוסמין מלא, שיבולת שועל ו/או בננה, וכמובן פחות סוכר מוסף, ותהנו מפינוק אמיתי, שרק נראה אסור.

מתוק אבל פחות: נשנושים טעימים ובריאים ליד הקפה
זה רק נראה כמו חטא. פנקייקס שיבולת שועל בריאים

4. הסידן הוא רק בונוס: לחם עם טחינה ודבש

אם בעקבות משטר הדיאטה, אתן חוות געגועים עזים לחלבה – ההצעה הזאת היא בדיוק בשבילכן. פרוסת לחם טוב, מדגנים מלאים כמובן, מרוחה בשכבה דקה של כף טחינה מעורבבת בכפית דבש – יכולה להיות מעדן של ממש. לצד טעם החלבה המפנק, תזכו גם בתחושת שובע בעקבות הלחם המלא והממרח העשיר, וגם מיתרונות תזונתיים כמו כמות גבוהה של סידן שהטחינה מכילה. העדיפו טחינה משומשום מלא ותזכו ביתרונות כפולים ומכופלים.

מתוק אבל פחות: נשנושים טעימים ובריאים ליד הקפה
כשמתחשק משהו מתוק שלא יהרוס את הדיאטה. פריכיות עם גבינה ודבש

5. הכי מזכיר חטיף: פריכיות אורז עם גבינה לבנה ודבש

כשמתחשק משהו קראנצ’י ו”חטיפי” אפשר לרתום לעניין פריכיות אורז קריספיות ודלות קלוריות. אם נמרח עליהן שכבת גבינה לבנה ונטפטף קצת דבש מעל, זו כבר תהיה חגיגה. החטיף הזה, בתוספת הגבינה – יספק לנו גם חלבון וסידן, וכמה רגעים של נחת .

 

אולי יעניין אתכם גם

עשו זאת בעצמכן: כך תכינו בבית תכשירי טיפוח

עשו זאת בעצמכן: כך תכינו בבית תכשירי טיפוח

סאלי וייס

בואו עננים: 5 פריטים שישדרגו את הלוק בסתיו

בואו עננים: 5 פריטים שישדרגו את הלוק בסתיו

הכוכבת הישראלית שלא רואה את כוכבות הוליווד

הכוכבת הישראלית שלא רואה את כוכבות הוליווד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *