מעבר למזון: תוספי התזונה שמסייעים לנשים

הגוף הנשי חווה כל כך הרבה תהליכים ושינויים – המחזור חודשי, ההריונות, הלידות, תופעות גיל המעבר ועוד. כל אחד מהם מביא עימו תסמינים ולעיתים חוסרים שנוצרים בגוף וכאן נכנסים לתמונה תוספי התזונה, שעשויים להקל ולתמוך. מהם התוספים הפופולריים ביותר?

מהם תוספי התזונה הכי פופולריים בקרב נשים?
מהם תוספי התזונה הכי פופולריים בקרב נשים?

נשים עוברות במהלך חייהן שינויים רבים. בגיל הנעורים מתחילה הווסת, שנושאת עמה, לצד הבשורה שהכל תקין ובריא בגוף, גם תופעות פחות נעימות של כאבים וחולשה. בהמשך מגיעים ההריונות והלידות שעלולים להביא לחוסרים ולתופעות אחרות עמן אנחנו מתמודדות. החל משנות החמישים שלנו, אנחנו עוברות שינויים הורמונליים רבים, לצד הדלדלות הדרגתית בצפיפות העצם. כמו כן, לצד כל השינויים הדרמטיים, ישנן תופעות שצצות מדי פעם בשגרה, כמו דלקות בדרכי השתן ופטרייה בנרתיק.

המדע הרפואי עקב, בדק וחקר את כל אלו לאורך שנים רבות, ופיתח תוספי מזון שתפקידם להקל ולתמוך בתהליכים שאנחנו חוות. אלו הם תוספי המזון הפופולריים ביותר, שכדאי להכיר. אבל כמובן שנטילתם תיעשה בהתייעצות עם גורם רפואי בלבד:

כשכאבי המחזור מגיעים? מגנזיום

הזמן הזה בחודש מגיע ואיתו ההתכווציות והכאבים הבלתי נסבלים, שאצל חלק מאיתנו יכולים ממש לפגוע בשגרה. המגנזיום הוא מינרל חשוב שהגוף מייצר בעצמו, והוא אחראי למאות תהליכי אנזימים. כחלק מהם, הוא משחרר כיווצים לא רצוניים של השרירים וכמובן – יכול להקל על הכיווצים הלא נעימים של הרחם בימים שלפני ובמהלך המחזור. פשוט וקל לצרוך אותו כתוסף תזונה, אבל גם אכילת אגוזים, שקדים, פולי סויה, חיטה מלאה, אורז מלא, אפונה, שיבולת שועל ועוד – יסייעו כאן מאוד.

כאבי מחזור? נטילת תוסף תזונה של מגנזיום עשויה לשפר את המצב
כאבי מחזור? נטילת תוסף תזונה של מגנזיום עשויה לשפר את המצב

משהו מתבשל בבטן? למה מומלץ ליטול חומצה פולית בהריון

מזל טוב! את בהריון! בין הכמויות האדירות של המידע והעצות, חשוב לדעת שאם יש דבר שמשותף ומומלץ באופן גורף לכל הריונית – זה נטילת תוסף תזונה של חומצה פולית. מדובר בוויטמין מקבוצה B. קבוצת ויטמינים זו חשובה לבניית תאי הגוף, חיונית לחילוף החומרים, וממלאת תפקיד מרכזי בהתפתחות התקינה של מערכת העצבים המרכזית. מחסור בחומצה פולית עלול לגרום למומים שונים בעובר שעלולים לגרום למחלות, נכות קשה ואפילו תמותה של עוברים ויילודים. חשוב שתהיה רמה מספקת של חומצה פולית בגוף כבר בתחילת ההריון, ולכן מומלץ להתחיל ליטול את התוסף כבר בשלב תכנון ההריון, לפחות שלושה חודשים לפני ההפריה.

גיל המעבר והידלדלות העצם: סידן

אחד התסמינים שהכי מזוהים עם גיל המעבר, הוא בריחת סידן ומחלת האוסטיאופורוזיס. אובדן רקמת העצם בכמות המסיבית ביותר, מתרחש בדרך כלל סביב גיל 50. מאחר והעצמות שלנו בנויות מסידן, כדאי בגילאים אלו להתחיל ולהקפיד על צריכתו גם באמצעות מזון – מוצרי חלב, דגים בעלי עצמות רכות (כמו סרדינים) ועוד, אבל כדי להגיע למכסה היומית המומלצת – מומלץ ליטול גם תוסף תזונה של סידן. לצד זאת, מומלץ ליטול גם תוסף של ויטמין D שמטיב את ספיגת הסידן בגוף.

דלקות שתן ופטריות: פרוביוטיקה

אין כמעט אישה שלא סבלה מתישהו בחייה מדלקת בדרכי השתן או מפטרייה בנרתיק. התופעות הלא נעימות הללו נגרמות לא פעם ממאזן שלילי של החיידקים “הטובים” בנרתיק. נטילת תוסף תזונה פרוביוטי, שמיועד באופן ספציפי לנשים, יכולה לשפר את המצב. הפרוביוטיקה למעשה מעשירה את הגוף בחיידקים “הטובים” ויכולה למנוע את התופעות המטרידות, שלעיתים עשויות לסכן את בריאותנו ממש.

אולי יעניין אתכם גם

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

אתרי השופינג הכי שווים

בשביל מה לצאת מהבית? אתרי השופינג הכי שווים

טיפולי צלוליט

הטיפ של מימי: טיפול בצלוליט

טיפוח המחשוף

הטיפ של מימי: טיפוח המחשוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *