יותר מכל קרם: מה שתיית מים עושה לעור?

כולנו משקיעות בעור הפנים שלנו: קונות תכשירים יקרים ומבקרות תכופות אצל הקוסמטיקאית. אבל הזנת הגוף בנוזלים היא לא פחות חשובה ומועילה. לא רק לבריאות הכללית, אלא גם למראה חיוני, גמיש וקורן

עבור רבות מאיתנו, אין דבר חשוב יותר ממראה עור הפנים שלנו. אנחנו משקיעות המון אנרגיות, זמן וכסף כדי להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר. בין אם מדובר בביקור חודשי אצל הקוסמטיקאית ובין שמדובר ברכישת מוצרי טיפוח ייעודיים – שום דבר לא יעצור אותנו מלזכות במראה האידאלי, הגמיש, הבוהק והחי, כשנביט במראה בבוקר.

אבל קיימת הנטייה לשכוח שהטיפוח קודם כל מתחיל מבפנים, או כמו המשפט החכם שגורס “את מה שאת אוכלת”, או במקרה הזה – שותה.

בחורה עם מגבת על הראש שותה מים
מדוע כל כך חשוב לשתות מים על מנת להשיג עור בריא וזוהר

מה גורם לעור להתייבש?

באקלים הישראלי, קיימים גורמים רבים ליובש בגוף ובעור. לדוגמא, יובש קיצוני בעונות המעבר, טמפרטורה גבוהה במיוחד בעונת הקיץ, שהיא גם הארוכה מכולן בארץ, שימוש במזגנים, שבין אם נכוון אותם על קור או על חום – הם מייבשים. בנוסף, השמש בישראל היא חזקה, ורבות מאיתנו לא מקפידות מספיק על מריחת קרם הגנה ועל הימנעות מחשיפה בשעות המסוכנות, כך שהקרינה והשיזוף העודף מייבשים את העור גם הם.

אז למה חשוב כל כך להקפיד על שתיית מים?

מים הם המרכיב העיקרי בגוף ומהווים למעלה ממחצית ממשקל הגוף שלנו. העור הינו האיבר הגדול ביותר בגוף, והוא מכיל כ- 20% מהמים שבגופנו, לכן הוא רגיש במיוחד לכמות המים הכללית בגוף. לעור תפקידים חשובים ביותר, ביניהם סיפוק הגנה מפני קרינה, חומרים רעילים, פציעות ועוד.

העור מורכב משלוש שכבות , כשהעליונה והחיצונית מביניהן היא האפידרמיס. שמירה על בריאות השכבה הזאת לא רק תסייע לנו להיראות טוב יותר, אלא שיש לה גם תפקיד חשוב – לשמור על גמישות העור, ולהתקלף באופן קבוע והדרגתי על מנת לשמור כל העת על עובי אופטימלי. התנאי הבסיסי לשמירה על איזון עדין זה טמון בשמירה על רמת לחות, או במילים אחרות – הזנת הגוף בנוזלים. תכולת מים נמוכה בגוף מלווה בתוצאות קליניות של יובש, אלסטיות מופחתת ועליה בחספוס פני העור.

מידת הלחות בגוף  קובעת את יעילות תפקודו של האפידרמיס כשכבת הגנה של העור בין החוץ לפנים. היא גם זו שתקבע את הנוחות החיצונית של העור שאינו מתייבש ואת המראה והמרקם של העור.

בחורה שותה כוס מים
אי הקפדה על שתיית מים תפגע במאזן הלחות בגוף כולו ובמיוחד בעור

טיפים לסיוע בהגברת שתיית המים

בקבוק אישי מעוצב – רשתות רבות מציעות בקבוקים טרנדיים עם עיצובים יפים, וקשית מובנית. בקבוק כזה בפינת העבודה עושה חשק ללגום ממנו לאורך היום.

טמפרטורה נעימה – בחורף, פחות מתחשק לנו לשתות מים קרים, אבל לא זה מה שישבור אותנו. נסו למהול את המים עם רבע-שליש כוס מים רותחים, ואם מדובר בבקבוקי מים, מומלץ לאחסן בטמפרטורת החדר ולא במקרר. בקיץ, לעומת זאת – המים הקרים כבר יבואו יותר טוב.

חליטות ללא קופאין – חליטות תה בכל מיני טעמים עשויות להיות פתרון מצוין להגברת כמות המים שנצרוך, אבל כאן חייבים לשים לב לשני סייגים, האחד – החליטה צריכה להיות נטולת קפאין, שכן הקפאין מייבש את הגוף בעצמו, ואז לא עשינו כלום. השני – נסו להימנע ממתיקים, כי גם כאן קיימת בעיה. בין שמדובר בסוכר ובין שמדובר בממתיק מלאכותי – שניהם לא מטיבים עם הבריאות.

מים עם פלחי לימון ונענע
קצת השקעה בתוספות ובהגשה – תגרום לכן לשתות הרבה יותר

הוספת טעמים טבעיים – פלח לימון, גבול עלי נענע או מנטה, או אפילו מלפפון חתוך לפרוסות דקות… כל אלו הם נטולי קלוריות ויהפכו את המים למשקה אטרקטיבי ופוטוגני.

שימוש באפליקציות ייעודיות – הבעיה של מיעוט בשתיית מים כבר כל כך שגורה ומוכרת בעולם… עד שהטכנולוגים כבר התגייסו לעזרתנו. קיימות היום בחנויות האפליקציות שלל אופציות שתפקידן הוא פשוט להזכיר לנו לשתות.

אולי יעניין אתכם גם

מעבר למזון: תוספי התזונה שמסייעים לנשים

מכתיב את כל האסתטיקה בפנים. ניתוח אף

מה שלא נתן הטבע: הניתוחים הפלסטיים הכי מבוקשים

הדרך החכמה להזרקה בטוחה

סיכון מחושב: הדרך החכמה להזרקה בטוחה

כל הטיפים החשובים לניקוי עור הפנים

בוקר וערב: כך תנקו את עור הפנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *