במיוחד לחורף: 5 מזונות שיחזקו את המערכת החיסונית

לפני שפונים לארון התרופות – ישנם מאכלים שאם נוסיף לתפריט היומי שלנו, יכולים לחזק את הגוף ולסייע לנו במניעת מחלות שמגיעות בעיקר כשבחוץ מתקרר

משפט שגור באנגלית גורס כי מוטב לדאוג לתזונה טובה ובריאה ובכך להפוך את המזון עצמו לתרופה – “let food be your medicine” . בעונת החורף, כשהטמפרטורות יורדות בחוץ והגוף מצטנן וחולה בקלות יתרה, יש מה לעשות לפני שפונים לארון התרופות. ישנם מאכלים עשירים בנוגדי חימצון, שאם נקפיד על צריכה יומיומית שלהם, הם יחזקו את הגוף ויסייעו במניעת מחלות.

בטטות
בטטות וירקות כתומים בכלל, עשירים ברכיב בשם בטא קרוטן. לאחר שאנחנו צורכים ירקות אלו, הבטא קרוטן הופך בגוף לוויטמין A – נוגד חמצון עוצמתי במיוחד המסייע לחיזוק מערכת החיסון. על הפירות והירקות עצמם הוא מגן מקרינת השמש ותפקידו בגוף הוא זהה.

הצעת הגשה חורפית: מרק כתום מבטטות, גזרים ודלעת, עם נגיעת ג’ינג’ר וחלב קוקוס.

קערת מרק כתום
בטטות עשירות בבטא קרוטן. מרק כתום חורפי, עם נגיעות חלב קוקוס

עגבניות
העגבניות עשירות בליקופן, רכיב המסייע למניעת סרטן ומחלת לב כלילית. במקרה זה, הליקופן זמין יותר לגוף ונספג טוב יותר לאחר שהעגבניות עברו בישול, לכן רכז עגבניות, מיץ עגבניות ואפילו קטשופ – יספקו כמות גבוהה ואיכותית יותר שלו.

הצעת הגשה חורפית: ספגטי בולונז, עם ראגו מבשר איכותי שעבר בישול ארוך עם הרבה רסק עגבניות, או מרק עגבניות עשיר ומתובל היטב, עם קצת אורז או קרוטונים.

תותים
מסתבר שהפרי הסקסי הזה הוא לא רק טעים ואטרקטיבי, אלא גם מכיל כמות לא מבוטלת של ויטמין C. אחד מנוגדי החימצון המוכרים והחזקים ביותר שיש. חשוב לדעת שיטמין C  אינו נאגר בגוף ולכן חשוב לקבל אותו מהמזון באופן שוטף ויומיומי – בעיקר מפירות וירקות.

הצעת הגשה חורפית: כאן כל תוספת או התחכמות  רק יהרסו. פשוט לשטוף היטב ולהגיש.

קערת תותים
לא רק סקסיים – גם עשירים בוויטמין C. תותים

סלמון
הדג הוורוד, הבשרני והטעים הזה תמיד בא טוב, ולא סתם – הוא עשיר מאוד בחומצת שומן אומגה 3. בין שלל יתרונותיה של האומגה 3 (מפחיתה כולסטרול, מונעת דיכאון), בולטים נוגדי חימצון חזקים שמסייעים בשמירה על הגוף ממחלות רבות וביניהן אפילו סרטן.

הצעת הגשה חורפית: פילה סלמון צלוי בתנור, על מצע פירה בטטה קרמי. כך תזכו גם באומגה 3, גם בבטא קרוטן וגם בארוחה שלמה וטעימה בטירוף.

יין אדום
בהנחה שאינכם סובלים מסוכרת או ממחלות אחרות בגינן פחות מומלץ לכם לצרוך אלכוהול – כדאי ליהנות מכוס יין אדום פעם ביום. לא רק שהוא משפר את האווירה, אלא גם מכיל נוגדי חימצון חזקים בשם פּוֹליפֶנוֹלים שמשפרים את לחץ הדם ומאזנים את רמות הכולסטרול בגוף.

הצעת הגשה חורפית: יין אדום מבושל ומתובל בקינמון, ציפורן ופלחי תפוחים –  לכדי סנגריה חמה ומנחמת.

כוס יין אדום עם פירות ותבלינים
מאזנת את רמות הכולסטרול בגוף וגם מחממת. סנגריה חמה

אולי יעניין אתכם גם

בחורה לובשת מקטורן ירוק ושותה קפה

אף פעם לא יוצאים מהאופנה: 5 פריטים שכל אחת חייבת בארון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *