פחמימות מלאות ושתייה חמה: כך תעברו את החורף בלי להשמין

מה לעשות כשבא לנו להתכרבל בספה עם איזו פחמימה חמה ומתוקה – במקום לצאת לאימון ולאכול סלט ירקות? שלל טיפים שיסייעו לעבור את העונה הקרה מבלי לעלות במשקל

העונה הקרה בפתח והטמפרטורות הצונחות מיד עושות לנו חשק להתכרבל עם איזו פחמימה חמה ומתוקה. זוהי שעתו היפה של המזון העשיר, השמן יותר ושל הרביצה על הספה עם כוס משקה חם ונשנוש. כל אלו ביחד – עלולים להוביל לעלייה בלתי רצויה במשקל. אבל יש מה לעשות. כמה טיפים מועילים שיסייעו לכם לעבור את החורף – מבלי לעלות במשקל.

חליטת תה לימון
חליטות תה ומרקים צלולים במקום שוקו וקפה. לעבור את החורף בלי להשמין

שתייה שעושה לנו חשק

כשמזג האוויר מתקרר – פחות בא לנו לשתות. הבעיה, לצד הבעיות המוכרות, היא שאנחנו עלולים לבלבל בין צמא לבין רעב ובמקום לשתות – לפנות לנשנוש זמין ועתיר קלוריות. העצה שלנו? הרבו בשתייה חמימה וטעימה, ללא קפאין וללא סוכר. למשל, חליטות תה שונות ומרקים צלולים ודלי קלוריות (אלו העשירים יותר הם ארוחה לכל דבר). טיפ נוסף – אל תכניסו את בקבוק המים למקרר, אלא שתו מים בטמפרטורת החדר, כך שהשתייה לא תקרר אתכם יותר.

פחמימות הן לא מילה גסה

אין צורך להימנע מפחמימות, גם כשרוצים לשמור על המשקל. הכל טמון באילו פחמימות אנחנו בוחרים. פחמימות ריקות כמו קמח לבן וסוכרים – לא יעניקו שום ערך תזונתי לגופנו (מלבד קלוריות), לא ישביעו אותנו ואף יגרמו לנו רק לרצות לאכול עוד ועוד. פחמימות מלאות לעומת זאת – יעשו בדיוק את ההיפך. הסיבים התזונתיים שבהן יאריכו את תחושת השובע וישפרו את פעילות מערכת העיכול. אז במה לבחור? דייסת שיבולת שועל במקום קורנפלקס, לחם מלא (ולא בהכרח קל, אלא כזה שישביע באמת) במקום לחמנייה או פיתה, במקום שקדי מרק – נסו לבשל גריסים בפנים, ולצד התבשיל – אורז מלא במקום אורז לבן.

בחורה מרימה משקולות
לצאת לאימון ישר אחרי העבודה. לעבור את החורף בלי להשמין

ספורט ישר אחרי העבודה

כולנו יודעים שכשמגיעים הביתה בחורף, ישר אחרי העבודה, כבר קר וחשוך בחוץ ואף אחד לא רוצה לצאת מהבית. אז מה עושים? יוצאים לעבודה בבוקר עם תיק ובו כל הציוד הנדרש לאימון – נעליי ספורט, גרביים, בגדי ספורט, מגבת, בקבוק מים קטן וכל דבר אחר שנדרש לכם. יוצאים מהעבודה ישר לחדר הכושר או לצעידה – וחוזרים הביתה מרוצים וקלילים, לערב של נחת מול הטלוויזיה.

סלט הירקות מתחלף באנטיפסטי

זה שכדאי לאכול ירקות, במיוחד אם רוצים לשמור על משקל ובריאות תקינים, ידוע לכל. אבל מה לעשות שבחורף פחות מתחשק לנו סלט ירקות קריר? ההמלצה שלנו – לאכול ירקות חמים. לדוגמא, ניתן לרפד את מגש התנור בנייר אפייה, לחתוך שלל ירקות כמו כרובית, קישואים, גזרים, בצל, שומר ואפילו עגבניות – לזלף מעט שמן זית, לבזוק מעט מלח ופלפל ולהכניס לתנור. יוצא מגש אנטיפסטי מפואר שאי אפשר להפסיק לנשנש. אופציה נוספת היא כמובן מרק ירקות, שיכלול את כל הירקות שאתם אוהבים, רק זהירות עם אלו הפחמימתיים (בטטות ותפוחי אדמה) ועם אלו העמילניים (קטניות ותירס), שכן אלו מכילים יותר קלוריות ועל כן יש לצרוך אותם במתינות.

פשוט להתלבש טוב

פעמים רבות אנחנו מתחילים לחוש רעב אך ורק בגלל שקר לנו והגוף מנסה להתחמם. הפתרון? לדאוג שיהיה לנו חמים יותר – ולא באמצעות מזון. להתלבש טוב, גם בתוך הבית להקפיד על גרביים טובים ופיג’מה חמימה, להפעיל חימום נעים, ולשתות כוס תה מהבילה.

שיהיה חורף חמים ונעים!

אולי יעניין אתכם גם

הכוכבת הישראלית שלא רואה את כוכבות הוליווד

הכוכבת הישראלית שלא רואה את כוכבות הוליווד

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

טיפולי צלוליט

הטיפ של מימי: טיפול בצלוליט

טיפוח המחשוף

הטיפ של מימי: טיפוח המחשוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *