תקופת היובש: איך לשמור על העור בעונות מעבר?

לצד הרומנטיקה שבסתיו, אי אפשר להתעלם מהיובש המציק שגורם לנו להתגרד ולחוש באי נוחות • שמירה על תזונה נכונה לצד שגרת טיפוח טובה – ישפרו את המצב באורח פלא • כמה טיפים מנצחים – לגזור ולשמור

אח… אין על הסתיו. מזג האוויר שנהיה הכי נוח ונעים שאפשר, הבגדים הקלילים הארוכים, הלחות שיורדת עד כדי נעלמת והרומנטיקה באוויר. אבל – אי אפשר להתעלם גם מתופעה אחת פחות נעימה שמביאות איתן עונות המעבר. כן, מדובר ביובש הנוראי שתוקף אותנו בכל מקום בגוף, עור הפנים מעקצץ, השפתיים צמאות ומתקלפות, כפות הידיים מצטמררות ואלה הסובלים מאלרגיות רק מחפשים היכן להתחבא. אבל לא הכל אבוד. שמירה על כמה כללי אצבע שרובם מתבטאים בהחזרת הלחות שאבדה – תשפר את המצב באופן דרמטי. הנה כמה טיפים שחייבים לאמץ העונה:

בחורה מורחת קרם לחות
לא להתעצל להתמרח. טיפים מנצחים לטיפוח עור הפנים בעונת המעבר

הקרם דה לה קרם: לא להתעצל להתמרח
זה לא סוד שמריחת קרמים למיניהם על הפנים והגוף יכולה להקל מאוד על תחושת היובש. אבל אולי לא ידעתם שאם ממש תתחזקו את המריחה ותקפידו עליה באופן קבוע – תמנעו את היובש ממש. עבור הידיים, למשל, כדאי להחזיק קרם ידיים שומני ואיכותי על שולחן העבודה במשרד או בבית, ולמרוח באופן יזום כל שעה. לסובלים מאלרגיות מומלץ כל בוקר וערב למרוח על הגוף קרם יעודי (ניתן להתייעץ עם רופא עור לגבי הסוג), למשל כזה המכיל שיבולת שועל, הידועה בסגולות ההרגעה של עור מגורה. במקרים קיצוניים במיוחד של כפות ידיים או רגליים יבשות וסדוקות, מומלץ למרוח קרם שומני ולכסות בכפפות חד פעמיות או גרביים שלא אכפת לנו ללכלך, למשך כמה שעות, ולמעשה ליצור מעין מסיכה אינטנסיבית של לחות ושומן. 

מקלחת מטכ”לית: קצרו את האמבטיה
נכון שעם צניחת הטמפרטורות כל מה שבא לנו הוא להינעל בחדר האמבטיה, לפתוח את המים החמים ולבהות באדים לנצח. אבל – מים, ובמיוחד מים חמים, הם אחד האויבים הכי חזקים של העור ומאיימים לייבשו עוד יותר. לכן, גם אם אתם חובבי הז’אנר, הסתפקו במקלחת אחת ביום, ודאגו שתהיה קצרה ככל הניתן ולכיוון הפושרת. לאחר המקלחת, דאגו לייבש היטב את העור בעזרת מגבת יבשה ונקייה והקפידו על מריחת קרם גוף טוב – מיד עם היציאה.

שותים בלי הפסקה: יותר נוזלים פחות קפאין
עוד דבר שפחות בא לנו לעשות כשמזג האוויר מתקרר, זה לשתות מים. למעשה, רבים מאיתנו ממש שוכחים לשתות כשקר בחוץ. אבל גם כאן – אסור לוותר וכדאי למצוא כל דרך אפשרית להטעין את הגוף בנוזלים. כמעט הכל לגיטימי – חליטות תה, מרקים ואפילו מאכלים מבושלים שסופחים הרבה נוזלים כמו דייסות, ירקות מבושלים וכו’. מה שכן, נסו לצמצם בקופאין, כלומר השתדלו להפחית בקפה ותה שחור, שכן אלו רק מייבשים את הגוף יותר. גם אלכוהול נכנס לקטגוריית המייבשים, כך שכדאי לצמצם גם כאן.

מגוון מאכלים ושמנים בריאים
שמנים טובים וויטמין סי. תזונה מנצחת לשמירה על עור פנים בריא

תזונה: המאכלים שיצילו את העור
לתזונה שלנו השפעה אדירה על מצב העור, על התחושה הכללית וכמובן על הבריאות. אחד הוויטמינים שהכי משפיעים על גמישות וחיוניות העור, וגם על המערכת החיסונית הוא ויטמין סי, לכן בעונת הסתיו, שידועה גם בתחלואה מוגברת, כדאי לצרוך הרבה ממנו. איפה תמצאו אותו? בגמבה טרייה, בעגבניות, בתפוזים ובפירות הדר בכלל, בגויאבות ובקיווי – כל אלו בשיא עונתם ותפארתם כרגע. בנוסף, שומנים טובים כמו טחינה, אבוקדו, אגוזי מלך, שקדים ושמן זית, לא רק יזינו את העור מפנים ויסייעו במניעת היובש, אלא גם יעזרו לספיגה של הויטמינים. הכי מומלץ לשלב יחדיו, למשל – סלט עגבניות עם שמן זית, סלט פירות סתיו עם אגוזים, טוסט עם אבוקדו ולימון ועוד.

אולי יעניין אתכם גם

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

ניחוח אישה: כך תבחרו את הבושם שהכי מתאים לכן

טיפולי צלוליט

הטיפ של מימי: טיפול בצלוליט

טיפוח המחשוף

הטיפ של מימי: טיפוח המחשוף

90-60-90: טיפולי גוף להצרת היקפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *