הכל בראש: המאכלים שיסדרו לכם שיער בריא ושופע

שיער מבריק
הכל בראש. שיער מבריק ושופע בזכות התזונה

תזונה נכונה היא לא רק ספירת קלוריות וצמצום היקפים – צריכה של מזונות מסוימים יכולה להעניק לנו שיער מלא, חיוני ובוהק, ועל הדרך גם לשפר את הבריאות הכללית. רשימת המכולת שכדאי לאמץ

נכון שלרוב אנחנו מתעסקים רק בצמצום קלוריות וחושבים על אילו מזונות יש להפחית, אבל ישנם מאכלים רבים שחבל לוותר על תרומתם לבריאות בכלל – ולבריאות השיער בפרט. כלל אצבע שחשוב שנפנים הוא שהבריאות, ואיתה המראה החיוני והמבוקש – מתחילים מבפנים. כלומר, אם נקפיד על תזונה טובה ונכונה, הדבר יתבטא לא רק בצמצום ההיקפים ובחיטוב הגוף, אלא גם במראה עור ושיער יפים יותר. אז מהם המזונות שיעשו רק טוב למחלפות ראשינו? הנה הרשימה:

מחזקים ומזינים: פירות הדר

הסתיו והחורף הם שעתם היפה של הפירות והירקות העשירים בוויטמין סי, שמסייע בייצור קולגן (חלבון המרכיב רקמות שונות בגוף) אשר מחזק את נימי הדם המזינים את השערות. איפה נמצא אותו בריכוז גבוה? כמובן שבפירות הדר כמו תפוזים, קלמנטינות, פומלות ועוד, אבל אולי לא ידעתם שגם עגבניות וגמבה מכילות כמות אדירה של הויטמין הנחשק, שיסייע לנו גם לשמור על מערכת חיסונית חזקה בעונה הקרה. גם קיווי וגויאבות הם אופציה מעולה לצריכה של הוויטמין שיעזור לנו להשיג לא רק מראה שיער בריא יותר, אלא גם עור זוהר וחיוני.

נלחמים ביובש: ירקות כתומים

בחורף, אין כמו מרק כתום עם גזרים, בטטות, דלעת וקצת ג’ינג’יר למי שאוהב. אז מסתבר שכל אלו לא רק טעימים, אלא גם ממש טובים לשיער. מה שמעניק לירקות הללו את צבעם הכתום הוא הבטא קרוטן. בגוף, הופך הבטא קרוטן לוויטמין A, שמעודד את הבלוטות בקרקפת לייצר נוזל שמנוני שמונע התייבשות של השיער. איפה עוד תמצאו את בטא קרוטן? באפרסמונים, במנגו, במשמשים – ולמעשה בכל פרי או ירק שמתהדר בצבע כתום עז.

סלט ירקות עם ביצה
סלט ירקות עם ביצה. שיער בריא מתחיל מהצלחת

מעודדות צמיחה: ביצים

הן לא מהוות רק מקור נפלא לחלבון, שממנו בין היתר בנויה השיערה, אלא שביצים גם עשירות בוויטמיני B – ביוטין, המסייעים לצמיחת השיער וגם לחיזוק ציפורניים שבירות, כשמהצד השני – מחסור בביוטין עלול להוביל לנשירה. עוד מזונות שתמצאו בהם שילוב אידאלי של חלבון וברזל הם בשר בקר, כבד עוף וגרעיני חמניה שלא עברו קלייה. שימו לב – את הביצים חשוב לאכול מבושלות, אחרת ספיגת הביוטין מתעכבת והוא הופך פחות זמין לגוף.

יגנו מפני אובדן שיער: קטניות

אבץ משמש כמרכיב חיוני להגנת הקרקפת, ולפי משרד החקלאות האמריקאי, חוסר בו עלול להוביל ליובש בקרקפת ולאובדן שיער. הגוף אינו מסוגל לאגור אבץ באופן טבעי ולכן חשוב לצרוך מזונות אשר יגדילו את צריכתו היומית. צריכה של קטניות כמו עדשים, שעועית ובעיקר גרגרי חומוס – ידאגו למלא את החלל. מזונות נוספים המכילים אבץ הם בשר בקר ודגנים מלאים.

מגוון פירות, ירקות ודגנים
לא רק דיאטה. המאכלים שיעשו טוב לשיער

אולי יעניין אתכם גם

חלקה לתמיד: כל מה שרציתן לדעת על החלקות שיער

מקצר לארוך ומדליל לשופע: הכל על תוספות שיער

מקצר לארוך ומדליל לשופע: הכל על תוספות שיער

המדריך לפוני מושלם

נשיקה במצח: המדריך המקוצר לפוני המושלם

בחורה חופפת את השיער

אחת ולתמיד: כמה פעמים בשבוע באמת צריך לחפוף את השיער?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *